Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Σοκολατένιος «κορμός»: Το γλυκό που αγαπάμε

Σοκολατένιος «κορμός»: Το γλυκό που αγαπάμε

Το γλυκό που μπαινοβγαίνει από την κατάψυξη και γίνεται «σημαία» των παιδικών καλοκαιριών είναι εύκολο, γρήγορο και οικονομικό και κυρίως περιέχει συστατικά μεγάλης διατροφικής αξίας.

 

 

«Μωσαϊκό», «Κορμός»,  «Σαλάμι» ή «Δούκισσα» στην κυπριακή ζαχαροπλαστική το ιδανικό για τις εργαζόμενες μητέρες γλυκό χρειάζεται μόλις δεκαπέντε λεπτά προετοιμασία και δύο ώρες για να παγώσει στην κατάψυξη και να καταναλωθεί σκέτο ή με μία μπάλα παγωτό βανίλια. Είναι πλούσιο σε θερμίδες αλλά και σε πολύτιμα συστατικά και κυρίως είναι από… σπίτι.

 

Αναλυτικά, τα μπισκότα είναι σημαντική πηγή υδατανθράκων, που δίνουν ενέργεια στον οργανισμό. Αν μάλιστα είναι ολικής άλεσης μας δίνουν τις ευεργετικές για τη λειτουργία του εντέρου φυτικές ίνες. Το φρέσκο βούτυρο είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α αλλά και πρωτεϊνών, ασβεστίου και αντιοξειδωτικών ουσιών. Η άλλη όψη του νομίσματος; 100 γραμμάρια βουτύρου περιέχουν 720 θερμίδες. Το γάλα, εκτός από το δημοφιλές για τη συμβολή του στην υγεία των οστών και των δοντιών περιέχει καζεΐνη, μία σημαντική πρωτεΐνη που φαίνεται να ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, φώσφορο και βιταμίνη Β12, που συμβάλλουν στη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων και στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος αντίστοιχα. Το κακάο που κυριαρχεί στο «μωσαϊκό» είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή, τα πολυσυζητημένα για τα οφέλη στην υγεία αντιοξειδωτικά. Έρευνες σε κατοίκους του Παναμά, που καταναλώνουν καθημερινά 4-5 ποτήρια ζεστό ρόφημα κακάο, αλλά και χρησιμοποιούν το κακάο σε αρκετές συνταγές τους, έδειξαν χαμηλό κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων στην τρίτη ηλικία.

 

Ακόμη, 1 κουταλιά της σούπας κακάο περιέχει έως και 9% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης σιδήρου, μαγγανίου, μαγνησίου και ψευδάργυρου, στοιχείου ζωτικής σημασίας για το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς σχετίζεται με την παραγωγή και την ανάπτυξη των κυττάρων που καταπολεμούν τα βακτήρια. Άτομα με έλλειψη ψευδάργυρου είναι ευάλωτα σε ασθένειες.

 

 

 

Η συνταγή για ένα τέλειο γλυκό «κορμό».

 

 

Τα υλικά

400 γρ. μπισκότα Πτι-Μπερ. Για μία πιο υγιεινή εκδοχή προτιμήστε τα ολικής άλεσης.

125 γρ. φρέσκο βούτυρο

1 κούπα φρέσκο γάλα

3/4 της κούπας ζάχαρη

4-5 κουταλιές της σούπας κακάο χωρίς ζάχαρη

Ελάχιστο κονιάκ (Εναλλακτικά μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βανίλια, κατά προτίμηση φυσική)

Προαιρετικά προσθέτουμε καρυδόψιχα. Πριν όμως προσφέρουμε το γλυκό καλό είναι να ενημερώσουμε για το συγκεκριμένο συστατικό καθώς ορισμένα παιδιά αλλά και ενήλικες είναι αλλεργικοί στα καρύδια.

 

 

Η εκτέλεση

  1. Σε ένα πολύ μεγάλο μπολ σπάμε τα μπισκότα (Προσοχή! Δεν τα θρυμματίζουμε)
  2. Σε χαμηλή φωτιά ζεσταίνουμε το γάλα, τη ζάχαρη και το βούτυρο, το οποίο έχουμε αφήσει σε θερμοκρασία περιβάλλοντος για τουλάχιστον 15 λεπτά. Εάν θέλουμε, προσθέτουμε τη βανίλια αλλά προσοχή, με χαμηλή θερμοκρασία μείγματος. Εάν χρησιμοποιήσω βανίλια ρίχνω ελάχιστη μέσα στο μείγμα.
  3. Προσθέτουμε στο ρευστό μείγμα, κακάο και το κονιάκ –προαιρετικά- και αποσύρουμε από τη φωτιά
  4. Ρίχνουμε το μείγμα στα μπισκότα και ανακατεύουμε.
  5. Στρώνουμε στον πάγκο μας ένα μεγάλο κομμάτι αλουμινόχαρτο και από πάνω αντικολλητικό χαρτί ψησίματος ή το προϊόν που συνδυάζει και τις δύο ιδιότητες.
  6. Ρίχνουμε με προσοχή τη γέμιση και της δίνουμε με τα χέρια μας κυλινδρικό σχήμα. Τυλίγουμε καλά και τοποθετούμε το γλυκό στην κατάψυξη. Μπορούμε αντί για έναν κύλινδρο να φτιάξουμε δύο ή τρεις μικρότερους. Εναλλακτικά, απλώνουμε αντικολλητικό χαρτί ψησίματος σε μία φόρμα για κορμό ή κέικ και προσθέτουμε τη γέμιση.
  7. Αφήνουμε το γλυκό στην κατάψυξη να παγώσει για τουλάχιστον 2-3 ώρες.







490


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


Νέα μαμά; Νέες συνήθειες για...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.