Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Προπονηθείτε για το καλοκαίρι

Προπονηθείτε για το καλοκαίρι

Μία personal trainer σας συμβουλεύει με σύνεση, όχι μόνο για να χαρείτε φορώντας το μαγιό σας, αλλά για να αποκτήσετε δύναμη, αντοχή, ευλυγισία και ευεξία.

 

 

Κάθε Ιούνιο τα γυμναστήρια σφύζουν από νέους πελάτες, οι οποίοι αποζητούν το θαύμα, που θα μεταμορφώσει το σώμα τους εν όψει αυγουστιάτικων διακοπών. Τον Οκτώβριο ένας πολύ μικρός αριθμός από αυτούς θα επανακάμψει. Η πλειοψηφία θα επιστρέψουν στην καθιστική ζωή μέχρι να πλησιάσει και πάλι η ώρα της αποκάλυψης, δηλαδή τα πρώτα μπάνια στη θάλασσα.

 

Γίνονται όμως θαύματα μέσα σε λιγότερες από εξήντα ημέρες; Εάν είστε υπέρβαρες, κάνετε καθιστική ζωή και δεν έχετε γυμναστεί καθόλου την τελευταία πενταετία το «θαύμα» θα είναι να αποδεχτείτε το πρόβλημα και να αποφασίσετε να αλλάξετε, ξεκινώντας από σήμερα κιόλας ένα πρόγραμμα άσκησης και διατροφής με στόχο να μεταμορφωθείτε όχι σε ένα δίμηνο, αλλά σε βάθος χρόνου. Κι αυτός δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητος στόχος. Η αλλαγή τρόπου ζωής με την υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και μία συγκεκριμένη και οργανωμένη ρουτίνα άσκησης προάγει τη σωματική και ψυχική υγεία. Αν μάλιστα έχετε και μπόλικο πείσμα, το είδωλό σας στον καθρέφτη θα σας αποζημιώσει τάχιστα.

 

Αν και το διαδίκτυο βρίθει επιστημονικών ιστοσελίδων, που αφορούν σε θέματα διατροφής, καύσης λίπους και απώλειας βάρους φαίνεται ότι δύσκολα οι άνθρωποι μπαίνουν σε διατροφικό πρόγραμμα μόνοι τους. Σε αυτή την προσπάθεια, που σημειωτέον κρατάει για μία ολόκληρη ζωή, είναι απαραίτητος συνοδοιπόρος ένας ειδικός επιστήμονας, κλινικός διαιτολόγος-διατροφολόγος, ο οποίος εμπνέει, μεταδίδει γνώσεις, ψυχολογεί και καθοδηγεί το άτομο που συνειδητά θέλει να χάσει βάρος.

 

Όσον αφορά στην άσκηση, καλό είναι να εμπιστευόμαστε επιστήμονες γυμναστές οι οποίοι γνωρίζουν τις ενδείξεις και τις αντενδείξεις κάθε είδους άσκησης και το κατά πόσον ένα είδος άσκησης είναι κατάλληλο ή ακατάλληλο για τον ενδιαφερόμενο.

 

Και εννοείται ότι πριν ξεκινήσουμε το οποιοδήποτε είδος άσκησης επισκεπτόμαστε τον καρδιολόγο ο οποίος μετά από έναν ενδελεχή έλεγχο θα μας επιτρέψει ή όχι την άσκηση.

 

 

Για αντοχή, δύναμη και ευλυγισία

 

Υπάρχει ένας γενικός κανόνας που ισχύει για υγιή άτομα και αφορά σε συνδυασμό αεροβικής άσκησης, ασκήσεων ενδυνάμωσης και ασκήσεων ευλυγισίας. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να βελτιώσετε το σώμα σας και όχι μόνο να το αποκαλύψετε με άνεση το καλοκαίρι στην παραλία αλλά για να νιώσετε πιο δυνατές και πιο ανθεκτικές και ευλύγιστες πρέπει καταρχήν να υιοθετήσετε μία συνήθεια αεροβική, κατά προτίμηση το περπάτημα ή το κολύμπι, δραστηριότητες που δεν προκαλούν τραυματισμούς και θλάσεις και θεωρούνται εξαιρετικά «φιλικές» προς το σώμα. Το περπάτημα είναι ενδεχομένως μία πιο σοφή επιλογή καθώς είναι πιο εύκολο για κάποιον άνθρωπο που απέχει από την αεροβική άσκηση να περπατήσει ζωηρά για 40 λεπτά καθημερινά παρά να κολυμπήσει έντονα για τον ίδιο περίπου χρόνο. Συνεπώς, ξυπνήστε πιο νωρίς ή ξεκλέψτε χρόνο από τα απογεύματά σας και περπατήστε καθημερινά για τουλάχιστον 40 λεπτά. Το περπάτημα πρέπει να έχει σταθερό ρυθμό βηματισμού και αναπνοής και να είναι συνεχές και όχι διακοπτόμενο.

 

Εάν υιοθετήσετε αυτή την καθημερινή συνήθεια έχετε κάνει το μισό δρόμο για την αλλαγή ζωής σας. Περπατώντας η έκκριση ενδορφινών θα σας φτιάξει τη διάθεση και δεν θα χρειάζεστε ένα γλυκό για να τονωθείτε ή να χαλαρώσετε. Αν μάλιστα μειώσετε και τις θερμίδες σας και περιοριστείτε στις 1.400-1.600 cal την ημέρα σε λιγότερο από έναν μήνα θα έχετε «ξεπρηστεί» και θα πάρετε κουράγιο για τη συνέχεια, που απαιτεί μεγαλύτερη προσήλωση.

 

Στη συνέχεια, προσθέστε ασκήσεις ενδυνάμωσης. Εάν δεν έχετε κουλτούρα γυμναστηρίου, μπορείτε να γραφτείτε σε κάποιο studio όπου διδάσκεται η μέθοδος Pilates. Η δημοφιλής μέθοδος ενδυναμώνει ειδικά τον κορμό, προλαμβάνει και ανακουφίζει από μυοσκελετικά προβλήματα και όταν γίνεται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα μπορεί να μεταμορφώσει ακόμη και το πιο δυσκίνητο σώμα. Εναλλακτικά, αποταθείτε σε έναν personal trainer ο οποίος θα σχεδιάσει ένα ειδικό πρόγραμμα για εσάς εκτιμώντας τις δυνατότητες και τις ανάγκες σας. Όσο για την ευλυγισία και την ευκινησία, δύο διαφορετικές ιδιότητες του σώματος, υπάρχουν ειδικά προγράμματα ασκήσεων που βοηθούν στην ανάκτηση μέρους τουλάχιστον της ευλυγισίας που το σώμα είχε κάποτε.

 

(Η ευλυγισία αφορά στην ικανότητα διάτασης μυών, τενόντων και συνδέσμων και των αρθρικών θυλάκων. Όταν οι μύες επιμηκύνονται και η ικανότητα διάτασής τους μεγαλώνει οι αρθρώσεις κάμπτονται και τεντώνουν ευκολότερα. Η ευκινησία αφορά στην ταχύτητα εκτέλεσης των κινήσεων. Ένα ευκίνητο σώμα προϋποθέτει καλά γυμνασμένους μύες).

 

Οι ασκήσεις Pilates, ειδικά εκείνες που γίνονται στα ειδικά σχεδιασμένα μηχανήματα της μεθόδου και οι διατάσεις βελτιώνουν και την ευλυγισία και την ευκινησία του σώματος, οι οποίες πρέπει να θυμίσουμε ότι χάνονται με τον χρόνο.

 

Η ευκινησία είναι πολύτιμη, γιατί αυξάνει τη δύναμη, την ταχύτητα και τη δύναμή μας και μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού. Όταν μας λείπει η ευκινησία «σκουριάζουμε» και όταν σκουριάζουμε χάνουμε τη νεότητά μας.

 

Όσο για τα δημοφιλή «ροκανίσματα» και τα squads, τα βαθιά καθίσματα, μπορούν να μας προσφέρουν εμφανίσιμους κοιλιακούς και γλουτιαίους σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα αλλά δεν θέτουν τα θεμέλια για ένα γερό και ανθεκτικό σώμα.

 

Συμπερασματικά, η άσκηση όπως και η διατροφή απαιτούν εξατομίκευση. Αν η άσκηση δεν είναι μέρος της ζωής σας δεν μπορεί να γίνει μέσα από ιστοσελίδες fitness αλλά μόνο κάτω από την επίβλεψη ειδικού, που θα σχεδιάσει και το κατάλληλο προπονητικό πρόγραμμα. Αν όμως ασκείστε τακτικά μπορείτε, αντί για το μαζικό γυμναστήριο της γειτονιάς σας ή για το στούντιο Pilates να ακολουθήσετε την εξαιρετικά αποτελεσματική για φυσική κατάσταση και ενδυνάμωση προπόνηση στίβου, πάντα κάτω από το βλέμμα ενός έμπειρου γυμναστή απόφοιτου ΤΕΦΑΑ, που θα είναι σε θέση να αξιολογήσει τις αυξομειώσεις του καρδιακού σας ρυθμού και να φροντίσει ώστε η cardio προπόνηση να σας αναζωογονήσει και όχι να σας βλάψει.

 

 

Με τη συνεργασία της Ιωάννας Παρτσακουλάκη, personal trainer, απόφοιτο ΤΕΦΑΑ.








126


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


Γρίπη: Εμβολιάζουμε τα παιδιά...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.