Κάθε εβδομάδα συζητάμε τα πιο καίρια θέματα της μητρότητας.

Περπατείστε… για το καλό σας.

Περπατείστε… για το καλό σας.

Το περπάτημα είναι μια άσκηση για όλες τις «δουλειές» μιας και γυμνάζει, αδυνατίζει, θωρακίζει την υγεία, φτιάχνει τη διάθεση και δεν κοστίζει τίποτα. Μόνο το χρόνο σας.

 

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι άνθρωποι φοράνε τα αθλητικά τους και αντί να περάσουν το κατώφλι του γυμναστηρίου, παίρνουν τους δρόμους και μετράνε χιλιόμετρα πεζοί. Κάποιοι επειδή βαρέθηκαν τα γυμναστήρια, κάποιοι άλλοι επειδή τους το είπε ο γιατρός ή ο διαιτολόγος, δεν έχει σημασία ο λόγος αλλά το αποτέλεσμα. Το περπάτημα έχει εξαιρετικά οφέλη για την υγεία και τη σιλουέτα, απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και προσαρμόζεται στις ανάγκες αλλά και τις δυνατότητες του καθένα. Και το σημαντικότερο; Μπορεί να βελτιώσει τη φυσική κατάσταση και τις δυνατότητες κάθε ατόμου.

 

 

Μία άσκηση, πολλά οφέλη

 

  • Το περπάτημα δεν απαιτεί εγγραφή, μηνιαία ή ετήσια συνδρομή και αυστηρό προγραμματισμό, δεν προϋποθέτει γνώση κάποιας τεχνικής και δεν στρεσάρει το σώμα και τον οργανισμό όσο άλλα είδη άσκησης. Και κυρίως, γίνεται παντού: Στην εξοχική ύπαιθρο ή στο κέντρο της πόλης, στο διάδρομο που έχετε εγκαταστήσει στο καθιστικό σας ή απλώς μέσα στο σπίτι τις βροχερές μέρες. (Κουζίνα-σαλόνι 100 φορές).

 

  • Είναι αεροβική άσκηση και γι αυτό θεωρείται ευεργετική για το καρδιαγγειακό και αναπνευστικό σύστημα. Ρυθμίζει την πίεση, κατεβάζει τα λιπίδια και «γυμνάζει» το αναπνευστικό. Με άλλα λόγια χτίζει το ζητούμενο: «καλή φυσική κατάσταση».

 

  • Βελτιώνει συνολικά την υγεία μας: Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαβητολογική Εταιρεία, το περπάτημα μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και συνεπώς και τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2.

 

  • Οδηγεί σταδιακά σε απώλεια βάρους: χωρίς να οδηγεί και σε απώλεια μυϊκής μάζας όπως συμβαίνει με τις δίαιτες. Το καθημερινό περπάτημα επιταχύνει τον μεταβολισμό λόγω της καύσης θερμίδων και προλαμβάνει την απώλεια μυϊκής μάζας. Όσο πιο γρήγορα περπατάει κανείς τόσες περισσότερες θερμίδες καίει.

 

  • Επιπλέον, βελτιώνεται η ανταπόκριση του οργανισμού στην ινσουλίνη, η οποία παίζει ρόλο στη ρύθμιση του λίπους στην περιοχή της κοιλιάς.

 

  • Γυμνάζει όλο το σώμα: Το έντονο περπάτημα σε σωστή στάση σώματος –«κρατημένη» κοιλιά και ίσια πλάτη- γυμνάζει εκτός από τα πόδια και τους γλουτούς, τα χέρια, τους κοιλιακούς και τους ραχιαίους μύες.

 

  • Είναι ωφέλιμο για την ψυχική υγεία: Το περπάτημα είναι ο πιο φυσικός τρόπος να ανακουφιστείτε από το στρες και να νιώσετε ευφορία εξαιτίας των ενδορφινών που, όπως και σε κάθε άλλη άσκηση εκκρίνονται, αλλά και για άλλους ακόμη λόγους. Πολλές μελέτες κάνουν λόγο για ευεργετική επίδραση του συστηματικού περπατήματος στο νευρικό σύστημα, κάτι που νιώθει κανείς από τις πρώτες κιόλας φορές που περπατάει. Αν δοκιμάσετε να περπατήσετε ενώ είστε θυμωμένοι, θα ανακαλύψετε έκπληκτοι μισή ώρα μετά, ότι ο θυμός σας έχει περάσει. Τα θετικά συναισθήματα είναι μάλιστα πιο έντονα όταν το περπάτημα γίνεται με παρέα. Το να ασκείσαι και συγχρόνως να αλληλεπιδράς με άλλα άτομα μπορεί να σε κάνει να δεις το ποτήρι μισογεμάτο. Ακόμη, όταν το περπάτημα γίνεται στην ύπαιθρο το σώμα μας εκτίθεται στο φυσικό φως του ήλιου και ο κίνδυνος της εποχικής κατάθλιψης που εμφανίζεται φθινόπωρο και χειμώνα απομακρύνεται.

 

Από την άλλη το περπάτημα δεν έχει προπονητή, γυμναστή, χορεύτρια, γιόγκι και κάθε άλλου είδους εκπαιδευτή να δίνει εντολές και να μάς προκαλεί στρες και ένταση.

 

  • Ανεβάζει τα επίπεδα της πολυσυζητημένης για την ευεργετική της δράση στον οργανισμό, βιταμίνης D. Αυτά τα οφέλη αφορούν φυσικά στην άσκηση στην ύπαιθρο σε ώρες ηλιοφάνειας.

 

  • Ανακουφίζει από τη δυσκοιλιότητα καθώς κινητοποιεί το έντερο. Δεν έχετε ακούσει τους γιατρούς να δίνουν εντολή σε άρτι χειρουργημένους στην περιοχή της κοιλιάς ασθενείς, να περπατήσουν;

 

  • Αντιμετωπίζει και προλαμβάνει την εμφάνιση κιρσών στα πόδια καθώς ενισχύει τη ροή του αίματος στα κάτω άκρα.

 

 

 

Κάν’ το όπως πρέπει

 

  • Οργανωθείτε προκειμένου να χωρέσετε μισή τουλάχιστον ώρα καθημερινά στο πρόγραμμά σας. Η καλύτερη στιγμή είναι το πρωί πριν ακόμη πάτε στη δουλειά σας. Ο ήλιος δεν καίει αλλά δρα ευεργετικά στο σώμα σας κι εσείς πάτε με μεγαλύτερο κέφι στη δουλειά σας. Εναλλακτικά μπορείτε να κλείσετε μια δύσκολη ημέρα με περπάτημα και να κοιμηθείτε σαν πουλάκι έχοντας αφήσει -κυριολεκτικά- στον δρόμο τα προβλήματά σας. Μπορείτε ακόμη κάποιες μέρες να περπατάτε πρωί και κάποιες βράδυ. Τα σαββατοκύριακα βάλτε στο κόλπο και την υπόλοιπη οικογένεια.

 

  • Δικτυωθείτε: Μήπως περπατάνε οι γείτονές σας; Κάντε μία «έρευνα» και αναζητήστε παρέα για εκείνες τις φορές που θα βαριέστε να ξεκινήσετε και θα θέλετε κάποιον να σας παρακινήσει.

 

  • Σκεφτείτε το περπάτημα σαν μία σειρά από πίστες και ξεκινήστε από τη δική σας «πίστα 1». Αν δεν έχετε συνηθίσει να περπατάτε με γρήγορο ρυθμό αυξήστε σταδιακά την ταχύτητά σας. Στόχος σας πρέπει να παραμένει η πίστα με την πιο ψηλή ταχύτητα που εσείς πιάνετε, όταν θέλετε να προλάβετε ένα ραντεβού και όχι όταν πηγαίνετε βόλτα για ψώνια.

 

  • Προσθέστε σταδιακά στη διαδρομή σας ανηφόρες προκειμένου να ενισχύσετε τις καύσεις και να γυμνάσετε πιο εντατικά τους γλουτούς και τα πόδια. Εάν περπατάτε σε διάδρομο, ρυθμίστε έτσι το μηχάνημα ώστε να σας οδηγήσει και στις ανηφοριές.

 

  • Ντυθείτε ανάλογα με τον καιρό και πάντα υιοθετώντας το σύστημα «κρεμμύδι», ώστε να μπορείτε να αφαιρείτε και να προσθέτετε ρούχα ανάλογα με τις εναλλαγές της θερμοκρασίας. Προσοχή όμως στο υπερβολικό ντύσιμο καθώς με το περπάτημα θα ζεσταθείτε.

 

  • Διαλέξτε τα κατάλληλα αθλητικά παπούτσια με προδιαγραφές για τρέξιμο, ώστε να απορροφούν τους κραδασμούς και να κρατούν το πέλμα στη σωστή του κλίση.

 

  • Σχεδιάστε μία ή περισσότερες διαδρομές, για να μη βαριέστε. Μην αφήνετε το περπάτημα στην τύχη. Επιλέξτε, αν σας εξυπηρετεί στην καθημερινότητά σας, τον στίβο ενός γηπέδου, που απορροφά τους κραδασμούς ή ένα πάρκο, όπου θα έχετε την ησυχία σας. Τα σαββατοκύριακα μπορείτε να εκδράμετε και να περπατήσετε σε εξοχικά μονοπάτια ή σε αμμουδερές παραλίες.  Όλα βρίσκονται στα 45΄ από το κέντρο της πόλης.

 

  • Έχετε μαζί σας ένα μπουκαλάκι με νερό ειδικά το καλοκαίρι. Άσκηση και αφυδάτωση είναι ένας κακός συνδυασμός.

 

  • Αν περπατάτε στην εξοχή κυκλοφορείτε πάντα με ένα μπαστούνι-ξύλο-μαγκούρα, κάτι το οποίο σε ώρα ανάγκης θα απομακρύνει έναν απειλητικό σκύλο.

 

·Τέλος, μην το παρακάνετε: Αν είστε ιδιαίτερα κουρασμένοι ή έχετε κάποιο μυοσκελετικό πόνο περπατήστε σε χαλαρούς ρυθμούς και για λιγότερη από τη συνηθισμένη σας ώρα. 








578


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.


Περπατείστε… για το καλό σας.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.