μαμαgazino

Τα κάναμε φρουτοσαλάτα

Τα κάναμε φρουτοσαλάτα

Τα φρούτα είναι απαραίτητο συστατικό στο καθημερινό οικογενειακό μενού και μία χρωματιστή φρουτοσαλάτα ο πιο εντυπωσιακός και γευστικός τρόπος για να πείσουμε τα παιδιά να τα καταναλώσουν.

 

Πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και γεύση και, φτωχά σε θερμίδες, τα φρούτα βρίσκονται μαζί με τα λαχανικά στη βάση της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής και στην κορυφή της λίστας των πολύτιμων τροφίμων. Τονώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, ενώ οι φυτικές ίνες, που περιέχουν, συμβάλλουν στη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και στη μείωση της LDL (κακής) χοληστερόλης και στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου. Παρά την υπέροχη και γλυκιά τους γεύση τα παιδιά μικρής ηλικίας τα καταναλώνουν με το ζόρι. Γι αυτό προτείνουμε μία καλοκαιρινή φρουτοσαλάτα με μία μικρή δόση φθινοπώρου για να εντυπωσιάσουμε τους μικρούς γευσιγνώστες και να τους προσφέρουμε με τον καλύτερο τρόπο τα πολύτιμα συστατικά των φρούτων.

 

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΦΡΟΥΤΟΣΑΛΑΤΑ

 

Τα υλικά

Μία βόλτα στον μανάβη της γειτονιάς σας ή στην πολύβουη λαϊκή αγορά θα σας δώσει τα απαραίτητα υλικά αλλά αν θέλετε να προσθέσετε μία εξωτική νότα στη φρουτοσαλάτα σας στα γκουρμέ καταστήματα τροφίμων μπορείτε να βρείτε φρούτα του δάσους ή άλλα σπάνια με ενδιαφέρουσα γεύση φρούτα. Εμείς επιλέξαμε κυρίως φρούτα εποχής που έχουν μεγάλη διατροφική αξία και είναι όσο το δυνατόν πιο φρέσκα. Και με ελάχιστες εξαιρέσεις και... ελληνικά.

 

Καρπούζι: Περιέχει βιταμίνες Α και C, αλλά και τις πολύτιμες βιταμίνες του συμπλέγματος Β. Ακόμη, είναι πλούσιο σε σίδηρο και ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, κάλιο, ψευδάργυρο, χαλκό, μαγγάνιο, σελήνιο, χολίνη, λυκοπένιο και βεταΐνη.

Πεπόνι: Πλούσιο σε βιταμίνες Α και, C, καθώς και σε θειαμίνη, νιασίνη, Β6 και κάλιο.

Ροδάκινο: Από τα πλουσιότερα σε νερό φρούτα μας δίνει εκτός από τη βιταμίνη C και τη βιταμίνη Ε και πολλά μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Βερίκοκο: Πλούσιο σε φλαβονοειδή, βιταμίνη C και Α και καροτενοειδή. Επιπλέον, περιέχει βιταμίνη Β3, σίδηρο, χαλκό και κάλιο. Περιέχει κυτταρίνη και πηκτίνη, ήπια φυσικά καθαρτικά τα οποία το καθιστούν ιδανικό φρούτο για την αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας.

Κεράσια: Περιέχουν πολλές βιταμίνες ανάμεσά τους και τη ζωτικής σημασίας για το μεταβολισμό και την παραγωγή ενέργειας, βιταμίνη Β6 και αποτελούν πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών.

Χυμός πορτοκαλιού: πλούσιος σε βιταμίνη C και κάλιο.

Μήλο: Αν και είναι φθινοπωρινό φρούτο στους πάγκους το βρίσκει κανείς όλες τις εποχές του χρόνου. Την διατροφική αξία του την περιγράφει η γνωστή φράση «ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα». Προσθέστε το σε κύβους στη σαλάτα για έξτρα γεύση αλλά και τόνωση καθώς εκτός από τις βιταμίνες Α, C και Ε περιέχει και κερκετίνη, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό το οποίο, σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες συμβάλλει στην καλή λειτουργία των πνευμόνων και στη μείωση των επεισοδίων άσθματος.

Μπανάνα: Το αγαπημένο φρούτο των παιδιών αποτελεί σημαντική πηγή βιταμίνης C και καλίου.

Σταφύλια: Εκτός από τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία –είναι πλούσιο σε βιταμίνες Α, Β, C και κάλιο-  η φλούδα τους περιέχει το πολύτιμο φυτικό συστατικό ρεσβερατρόλη.

Ακτινίδιο (προαιρετικά): Από τις καλύτερες πηγές βιταμίνης C το ακτινίδιο εκπλήσσει και για την περιεκτικότητά του σε Ω3 τα οποία περιέχονται στα μαύρα σπόρια του. Όπως όλα τα φρούτα είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες και ιχνοστοιχεία αλλά δεν είναι ιδιαίτερα «φιλικό» με τα παιδιά καθώς μπορεί να προκαλέσει αλλεργικές αντιδράσεις ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες.

Δυόσμος: Για έξτρα άρωμα και γεύση μπορείτε να προσθέσετε λίγα φυλλαράκια του δημοφιλούς αρωματικού φυτού που δροσίζει την αναπνοή μας και βοηθά στην πέψη.

 

Εκτέλεση

Κόψτε τα φρούτα σε κύβους, αφαιρέστε τα κουκούτσια από τα κεράσια και αναμείξτε τα ώστε να σκορπιστούν τα χρώματα σε όλο το μπολ. Περιχύστε με φυσικό χυμό πορτοκαλιού. Εναλλακτικά μπορείτε να προσθέσετε σιρόπι από κομπόστα ροδάκινου. Εάν δεν την καταναλώσετε άμεσα μπορείτε να την φυλάξετε ερμητικά κλεισμένη στο ψυγείο για 1 ημέρα.

 

Εάν θέλετε έναν εναλλακτικό τρόπο σερβιρίσματος μπορείτε αντί για μπολ να χρησιμοποιήσετε μισό (μικρό) καρπούζι. Πλένετε καλά το καρπούζι, το κόβετε στη μέση, αφαιρείτε τη σάρκα το φρούτου και το γεμίζετε με φρουτοσαλάτα.







Tags

βιταμίνες, καλοκαίρι, φρούτα, φρουτοσαλάτα


36


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









Τουρίστες Με Παιδιά. Στην Πόλη Μας!

Τουρίστες Με Παιδιά. Στην Πόλη Μας!

Το καλοκαίρι εντός πόλης, δεν χρειάζεται να σημαίνει για τα παιδιά «κόλλημα» μπροστά σε μια οθόνη. Προετοιμαζόμαστε κατάλληλα και κάνουμε τους τουρίστες στην πόλη μας!

Ιούνιος 09,2016

Η διατροφή της γυναίκας

Η διατροφή της γυναίκας

Η διατροφή της γυναίκας είναι σημαντικό να ακολουθεί σταθερούς κανόνες και να είναι ισορροπημένη.

Ιανουάριος 07,2014

CIRKO CACHIVACHE: Ακροβάτες, ζογκλέρ και...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.