Είμαι έγκυος

Συχνά προβλήματα (φυσιολογικές ενοχλήσεις) στην εγκυμοσύνη

Συχνά προβλήματα (φυσιολογικές ενοχλήσεις) στην εγκυμοσύνη

Μερικά από τα πιο συχνά προβλήματα στην εγκυμοσύνη είναι τα παρακάτω:

Πρωινή αδιαθεσία: ναυτία και έμετοι


Είναι το πιο κλασικό ίσως σύμπτωμα της εγκυμοσύνης, κυρίως στο 1ο τρίμηνο. Ωστόσο, κάποιες γυναίκες στην εγκυμοσύνη τους δεν έχουν ναυτία ή έμετο το πρωί, αλλά άλλες ώρες της ημέρας. Οφείλεται στην επίδραση της β-χοριακής γοναδοτροφίνης. Για να καταπολεμήσετε τη ναυτία το πρωί, μπορείτε να φάτε μια φρυγανιά ή ένα μπισκότο (ό,τι σας ταιριάζει καλύτερα). Αν νιώθετε ναυτία καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, φροντίστε να τρώτε μικρά και τακτικά γεύματα και αποφύγετε τις λιπαρές τροφές και το γάλα. Προτιμότερες είναι οι στερεές τροφές, διότι δεν αποβάλλονται εύκολα, ενώ είναι απαραίτητη η λήψη υγρών μεταξύ των γευμάτων ώστε να αποφευχθεί η αφυδάτωση. Τα αφεψήματα χαμομηλιού, μέντας ή τζίντζερ βοηθούν.
Αν έχετε πολλούς εμετούς (πάνω από 3 φορές την ημέρα για 2-3 συνεχόμενες ημέρες) μπορεί να αφυδατωθεί ο οργανισμός σας. Επικοινωνήστε με τη μαία ή το γιατρό για οδηγίες.

 


Αίσθημα κόπωσης


Η κόπωση είναι ένα από τα πιο συχνά συμπτώματα κατά την εγκυμοσύνη, κυρίως κατά το 1ο και 3ο τρίμηνο. Ο οργανισμός σας λειτουργεί εντατικά τώρα λόγω της εγκυμοσύνης. Η κόπωση σαν σύμπτωμα δε θα πρέπει να υποτιμάται. Ακούστε το σώμα σας και προσαρμοστείτε στους νέους ρυθμούς. Θα νιώσετε ότι έχετε περισσότερη ενέργεια όσο προχωράει η εγκυμοσύνη. Αν όμως αισθάνεστε συνέχεια εξουθενωμένη, ενημερώστε τη μαία ή το γιατρό. Πιθανόν να σας ζητήσει να ελέγξετε τον αιματοκρίτη σας, ίσως να έχετε αναιμία.

 


Δυσκοιλιότητα


Οφείλεται στην αλλαγή των ορμονών (κυρίως ευθύνεται η προγεστερόνη). Φροντίστε η διατροφή σας να περιλαμβάνει άφθονα φρούτα, λαχανικά και τροφές πλούσιες σε ίνες. Είναι απαραίτητο να πίνετε άφθονο νερό. Η άσκηση επίσης βοηθάει.

 


Αιμορροΐδες


Προκαλούνται από την πίεση που ασκείται από το έμβρυο στις φλέβες της λεκάνης. Δεν είναι κάτι ανησυχητικό, κυρίως όμως είναι ενοχλητικό και επιβαρύνεται όταν υπάρχει και δυσκοιλιότητα. Υπάρχουν ειδικές τοπικές αλοιφές που ανακουφίζουν. Μετά τον τοκετό οι αιμορροΐδες υποστρέφουν και τις περισσότερες φορές εξαφανίζονται.

 


Καούρες


Αν νιώθετε «κάψιμο» ή/και «ξινίλα» στον οισοφάγο, αυτό οφείλεται στο σφιγκτήρα του στομάχου που είναι πιο χαλαρός λόγω των ορμονών της εγκυμοσύνης. Έτσι, το όξινο περιεχόμενο του στομάχου παλινδρομεί προς τον οισοφάγο. Οι καούρες πιθανόν να συνεχιστούν και στο 2ο τρίμηνο, ακόμα και να σας προκαλούν ναυτία. Για να αποφύγετε τις καούρες καλό είναι να τρώτε μικρά γεύματα και να τρώτε το τελευταίο σας γεύμα πριν πέσετε για ύπνο τη νύχτα, το αργότερο ως τις 8 μ.μ. Επίσης, αποφύγετε τα πικάντικα και δύσπεπτα φαγητά. Αν οι καούρες σας ενοχλούν τη νύχτα, μπορείτε να ξαπλώνετε με πολλά μαξιλάρια έτσι ώστε να είναι ανασηκωμένο το πάνω μέρος του σώματος. Αν τα συμπτώματα είναι έντονα, μπορεί να χρειαστεί να πάρετε ένα αντιόξινο δισκίο. Τα αντιόξινα δισκία είναι απολύτως ασφαλή και μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε άφοβα για να ανακουφιστείτε από τις καούρες.

 


Κράμπες στα πόδια


Οφείλονται στην κακή κυκλοφορία του αίματος ή σε έλλειψη μαγνησίου. Την ώρα που σας πιάνει ο πόνος, κάνετε ελαφρύ μασάζ στην περιοχή. Τα συμπληρώματα μαγνησίου πολλές φορές είναι ωφέλιμα. Ενημερώστε το γιατρό σας προκειμένου να σας συνταγογραφήσει συμπληρώματα μαγνησίου.

 


Πρήξιμο στα χέρια, τα πόδια ή το πρόσωπο


Προκαλείται στην προχωρημένη εγκυμοσύνη από την κατακράτηση υγρών και συνήθως είναι πιο έντονο στα πόδια ή στους αστραγάλους. Αποφύγετε την ορθοστασία και προσπαθήστε να έχετε τα πόδια σας ψηλά όσο γίνεται. Βγάλτε τα δαχτυλίδια σας προκειμένου να μην πιέζουν τα δάχτυλα των χεριών. Η ήπια άσκηση, όπως το περπάτημα ή το κολύμπι, είναι πολύ ωφέλιμη. Πιείτε άφθονα υγρά και αποφύγετε το αλάτι στη διατροφή σας. Μην ανησυχείτε: το πρήξιμο υποχωρεί πλήρως μετά τον τοκετό.
Αν έχετε έντονο πρήξιμο που δεν υποχωρεί μετά από ανάπαυση, μετρήστε την πίεσή σας: πιθανόν να έχετε υπέρταση. Τότε θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το γιατρό.

 







Tags

Αιμορροΐδες, Αίσθημα κόπωσης, αλλαγή των ορμονών, άσκηση, αφυδάτωση, διατροφή, δυσκοιλιότητα, δύσπεπτα φαγητά, εγκυμοσύνη, εγκυμοσύνης, έλλειψη μαγνησίου, εμετό, εμετούς, έντονο πρήξιμο, ήπια άσκηση, κακή κυκλοφορία, καούρες, κατακράτηση υγρών, κόπωση, Κράμπες στα πόδια



5620


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









Η Ψυχολογία της Εγκύου

Η Ψυχολογία της Εγκύου

Η εγκυμοσύνη είναι μια περίοδος, την οποία χαρακτηρίζει η λέξη αλλαγή και συνήθως, μια αλλαγή όσο επιθυμητή και αν είναι, ασκεί αξιοσημείωτη επίδραση στην ψυχολογία της γυναίκας.

Ιανουάριος 08,2014

Διατροφή μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής

Διατροφή μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής

Η υιοθέτηση σωστού τρόπου διατροφής από την παιδική ηλικία έχει μακροχρόνια θετικά αποτελέσματα στην προαγωγή υγείας και στην πρόληψη των ασθενειών κατά την ενήλικη ζωή.

Ιανουάριος 14,2014

Η διατροφή της θηλάζουσας

Η διατροφή της θηλάζουσας

Είναι απαραίτητο η θηλάζουσα να τρέφεται σωστά, καθώς πρέπει να προσλαμβάνει όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά.

Ιανουάριος 03,2014

Έρχεται το Summer Nostos Festival 2019!

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.