μαμαgazino

Οδηγίες για υγιές και ασφαλές μαύρισμα

Οδηγίες για υγιές και ασφαλές μαύρισμα

Αυτό το καλοκαίρι συμμαχήστε με τον ήλιο ακολουθώντας τις οδηγίες των ειδικών για την έκθεσή μας στην ηλιακή ακτινοβολία και αποκτήστε υγιές και όμορφο χρώμα.

 

Ένα υγιώς μαυρισμένο δέρμα χαρίζει όψη υγείας και ευζωίας και όσο κι αν οι ειδικοί μάς εφιστούν την προσοχή για τους κινδύνους από την αλόγιστη έκθεση στον ήλιο, οι γυναίκες ειδικά, περιμένουν το καλοκαίρι για να αποκτήσουν το σοκολατένιο, μπρούτζινο ή χρυσαφί χρώμα που θα τις κάνει να φαίνονται πιο αδύνατες και επιθυμητές. Αυτή τους η εμμονή έχει σαν αποτέλεσμα πολλές φορές ένα κυριολεκτικά «ηλιοκαμένο» δέρμα, ένα όργανο δηλαδή που νοσεί και γερνάει πιο γρήγορα. Και τελικά δεν είναι διόλου επιθυμητό.

 

Η επίσημη στάση των επιστημονικών εταιριών δερματολογίας ανά τον κόσμο απέναντι στην έκθεσή μας στον ήλιο είναι τουλάχιστον επιφυλακτική. Από την άλλη μεριά, επιστήμονες άλλων ειδικοτήτων τονίζουν τη σπουδαιότητα του ήλιου στη ζωή μας, καθώς παίζει τον σπουδαιότερο ρόλο στη σύνθεση της πολύτιμης βιταμίνης D στον οργανισμό μας. Οι σκεπτικιστές μάλιστα αποδίδουν το συχνό πλέον φαινόμενο της ανεπάρκειας της συγκεκριμένης βιταμίνης στα σημερινά παιδιά και τους ενήλικες να οφείλεται εν μέρει και στις τεράστιες καμπάνιες για τους κινδύνους της ηλιοθεραπείας.

 

Όταν έρθει λοιπόν η ώρα να φορέσουμε το μαγιό μας, ποιον δρόμο να ακολουθήσουμε; Τον φωτεινό ή τον σκιερό; «Μέτρον άριστον», είναι η απάντηση. Ας εκτεθούμε με ασφάλεια στον ήλιο απολαμβάνοντας μόνο τα οφέλη του τηρώντας κάποιες βασικές οδηγίες:

 

  • Χρήση αντηλιακού: Απαραίτητη. Φορώντας αντηλιακό έχουμε μία ασπίδα για τα εγκαύματα και την αφυδάτωση δύο καταστάσεις επιβαρυντικές για την υγεία και την εμφάνιση του δέρματος. Επιλέγουμε το προϊόν με τις οδηγίες του γιατρού ή του φαρμακοποιού μας, ο οποίος θα κρίνει και τον δείκτη προστασίας του. Γενικά, τα ανοιχτόχρωμα ή αντιδραστικά δέρματα απαιτούν μεγαλύτερο δείκτη από τα σκουρότερα. Ακόμη, λάβετε υπόψη σας ότι τα φυσικά φίλτρα θεωρούνται πιο φιλικά προς το σώμα μας από τα χημικά αλλά και τα δύο μας μαυρίζουν. Είναι μύθος ότι με το αντηλιακό δεν παίρνουμε καθόλου χρώμα: Απλώς δεν περνάμε από τη φάση του εγκαύματος, που προκαλείται από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου, οι οποίες κάποια διαστήματα της ημέρας είναι εξαιρετικά βλαβερές. Ακόμη, το αντηλιακό βοηθά στη διατήρηση του μαυρίσματος καθώς είναι ένα προϊόν που προσφέρει και ενυδάτωση. Για να είμαστε ασφαλείς εφαρμόζουμε το προϊόν τουλάχιστον 20΄πριν από την έκθεσή μας στον ήλιο ακόμη κι αν καθόμαστε κάτω από ομπρέλα και κάθε φορά που βγαίνουμε από το νερό. Σε κάθε περίπτωση το ανανεώνουμε κάθε 2 περίπου ώρες. Απαραίτητα επιπλέον μέτρα προστασίας είναι το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου.
  • Χρόνος έκθεσης στον ήλιο: Περιορισμένος και συγκεκριμένος. Αποφεύγουμε το κρίσιμο διάστημα 11:00-16:00 και αυξάνουμε σταδιακά τον χρόνο τις πρώτες φορές που ξαπλώνουμε στον ήλιο.
  • Ενυδάτωση: Εσωτερική και εξωτερική. Πίνοντας πολλά υγρά ο οργανισμός μας λειτουργεί καλύτερα και η διάρκεια ζωής των κυττάρων της επιδερμίδας παρατείνεται. Το ίδιο και το μαύρισμά μας. Όσο για την εξωτερική ενυδάτωση με τα αγαπημένα των beauty editors after-sun προϊόντα η πολύτιμη υγρασία του δέρματος εξασφαλίζεται και η διαδικασία γήρανσης επιβραδύνεται.

 

Ομορφιά από μέσα

Πίσω από ένα λαμπερό και υγιώς μαυρισμένο δέρμα υπάρχουν διατροφικά μυστικά: τροφές που κυκλοφορούν ταπεινά στα ψυγεία όλων μας και κάνουν θαύματα στην ενυδάτωση του οργανισμού μας και κατά συνέπεια και του δέρματος. Βασικός κανόνας ενυδάτωσης βέβαια είναι τι άλλο; Το H2O. Δεν ξεχνάμε να πίνουμε τουλάχιστον 8-10 ποτήρια την ημέρα ανάλογα και με τη σωματική μας δραστηριότητα. Αν αθλείστε και ιδρώνετε και οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλές αυξήστε την κατανάλωση υγρών αλλά όχι αναψυκτικών και όχι καφεϊνούχων ποτών και ροφημάτων, καθώς έχουν διουρητική δράση.

 

Υπάρχουν όμως και τρόφιμα που η κατανάλωσή τους προάγει ένα υγιές, ομοιόμορφο και μεγάλης διάρκειας μαύρισμα, είτε λόγω της ενυδατικής τους δράσης είτε λόγω της πλούσιας σύστασής τους.

 

  • Η τομάτα: Περιέχει λυκοπένιο που δρα προστατευτικά στην επιδερμίδα.
  • Το αγγούρι: Ενυδατώνει σχεδόν σαν το νερό αφού αποτελείται κυρίως από αυτό. Περιέχει επίσης βιταμίνη C που βοηθά στην ανάπλαση του δέρματος αλλά και καφεϊκό οξύ, το οποίο ανακουφίζει από το κάψιμο.
  • Το κολοκύθι: Είναι επίσης εξαιρετικά ενυδατικό λαχανικό αλλά και καλή πηγή καλίου και βιταμινών A και C.
  • Το καρότο: Έχει αποδειχτεί επιστημονικά η επίδραση της βήτα-καροτίνης στην παραγωγή μελανίνης και την προστασία των κυττάρων.
  • Το βερίκοκο: Όπως και το καρότο περιέχει β-καροτένιο που εκτός από την προστατευτική του δράση δίνει και ωραίο χρώμα στο δέρμα.
  • Το καρπούζι: Το κατεξοχήν καλοκαιρινό φρούτο ενυδατώνει τον οργανισμό μας πιο αποτελεσματικά και από το νερό. Σε αυτό τουλάχιστον κατέληξαν επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του βρετανικού Πανεπιστημίου Aberdeen.
  • Το πεπόνι: Είναι πολύ καλή πηγή βιταμίνης Α γνωστής για την προστατευτική και αναπλαστική δράση της στην επιδερμίδα.
  • Τα σταφύλια: Ειδικά τα κόκκινα πέραν του ότι περιέχουν νερό, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά. (Ρεσβερατρόλη).
  • Το ροδάκινο:  Από τα πιο ενυδατικά φρούτα περιέχει βιταμίνες C και Ε, καροτενοειδή και φλαβονοειδή που ενισχύουν την υγεία της επιδερμίδας.






Tags

αντηλιακά, ασφαλές μαύρισμα, ηλιοθεραπεία, ήλιος, μαύρισμα, προστασία, προστασία από τον ήλιο


262


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









Τα απόλυτα παιδικά αξεσουάρ για την παραλία – Ο πιο χρηστικός οδηγός

Τα απόλυτα παιδικά αξεσουάρ για την παραλία – Ο πιο χρηστικός οδηγός

Μπρατσάκια, σωσίβιο ή μακαρόνι; Ποιό είναι το καλύτερο βοήθημα κολύμβησης και ποιά η καλύτερη αντηλιακή προστασία; Όλα αυτά, καθώς και οι πιο έξυπνες αγορές για παιχνίδια παραλίας, για να γλιτώσετε χρήματα και κουβάλημα.

Ιούλιος 10,2014

Ήλιος: Ελιξίριο για την ψυχή και το νου – Τι δείχνουν οι έρευνες

Ήλιος: Ελιξίριο για την ψυχή και το νου – Τι δείχνουν οι έρευνες

Μήπως, παρά τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες, νιώθετε ότι αλλάξατε διάθεση; Ίσως να φταίει ο ήλιος! Οι επιστημονικές έρευνες δείχνουν πως ο ήλιος είναι ο καλύτερος σύμμαχος για την ψυχολογία, αλλά και για τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Ιούνιος 15,2015

Μυστικά περιποίησης για τα μαλλιά το καλοκαίρι

Μυστικά περιποίησης για τα μαλλιά το καλοκαίρι

Καλοκαίρι περίοδος χαλάρωσης, ηρεμίας, ξεκούρασης και αναγέννησης. Για όλους εκτός από τα μαλλιά σας. Δείτε πως μπορείτε να τα προστατέψετε και να δείχνουν πιο λαμπερά παρά τις καλοκαιρινές «κακουχίες».

Ιούνιος 15,2015

Κρίστοφερ και Γουίνι»: Τεστ...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.