Είμαι Γυναίκα

Καλή ζωή: 10 κακές συνήθειες που πρέπει να κόψουμε το 2019

Καλή ζωή: 10 κακές συνήθειες που πρέπει να κόψουμε το 2019

Το λέτε κάθε χρόνο στον εαυτό σας, αλλά αυτή τη χρονιά θα κρατήσετε τις υποσχέσεις σας και θα απαλλαγείτε από τις συνήθειες που σαμποτάρουν όχι μόνο την καθημερινότητα αλλά και το μέλλον σας.

 

 

Οι κακές μας συνήθειες είναι ένα κομμάτι του εαυτού μας που πρέπει να αποδεχτούμε για να το αλλάξουμε. Και επειδή όλα είναι στο μυαλό μας και οι σκέψεις είναι εκείνες που οδηγούν στο συναίσθημα και τις πράξεις μας, το κλειδί στην αλλαγή ζωής και συνηθειών είναι η αλλαγή σκέψης. Δουλέψτε με το μυαλό σας δηλαδή και κόψτε τις κακές συνήθειες αντικαθιστώντας τις με εκείνες που σας κάνουν καλό και μακροπρόθεσμα σας ευχαριστούν περισσότερο.

 

 

1. Κάπνισμα: Τώρα πια το γνωρίζετε: Βλάπτει την υγεία σας και την ομορφιά σας και κλέβει χρόνια από τη ζωή σας. Όταν καταφέρετε και κόψετε το κάπνισμα θα ανακαλύψετε νέες γεύσεις και αρώματα, θα αυξήσετε την αντοχή σας και θα κερδίσετε χρόνο στην καθημερινή σας ρουτίνα. Πιστέψτε το: Δέκα τσιγάρα σας κλέβουν τουλάχιστον μία ώρα δραστηριότητας. Αντί να καπνίζετε, μπορείτε να γυμνάζεστε μία ώρα κάθε μέρα και να αποκτήσετε, αν όχι το σώμα που ονειρεύεστε σίγουρα ένα σώμα πιο δυνατό και πιο υγιές από αυτό του καπνιστή. Αν δεν μπορείτε να απαλλαγείτε από την κακή αυτή συνήθεια χωρίς βοήθεια αποταθείτε στα ειδικά κέντρα καπνίσματος που υπάρχουν στα περισσότερα νοσοκομεία της επικράτειας.

 

2. Κακή διατροφή: Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, η εντατική εργασία –ή αντίθετα η ανεργία, το στρες και η κόπωση είναι οι καταστάσεις που ευθύνονται για τις «επικίνδυνες» λιγούρες που μας οδηγούν σε λάθος διατροφικές επιλογές: μπισκότα, κρουασάν, γκοφρέτες, πλούσια στα επικίνδυνα τρανς λιπαρά ή αν προτιμάτε την αλμυρή γεύση, πίτσες, τυρόπιτες, χάμπουργκερ και για τη δίψα… αναψυκτικά τύπου cola. Ο «λογαριασμός» μετά από το φαγοπότι θα φανεί κάποια στιγμή στις εξετάσεις αίματος αλλά και στον καθρέφτη σας: Εκτός από τα παραπανίσια κιλά, η κυτταρίτιδα επιδεινώνεται και τα μαλλιά και το δέρμα θαμπώνουν, καθώς η κακή διατροφή στερεί τις απαραίτητες βιταμίνες, τα μέταλλα και τα ιχνοστοιχεία που μας χαρίζουν υγεία και ομορφιά. Στον αντίποδα, τα φρούτα και τα λαχανικά προσφέρουν στον οργανισμό μας όλα τα απαραίτητα συστατικά που βελτιώνουν όχι μόνο την εμφάνιση και τη σωματική μας υγεία αλλά και προσδίδουν ευεξία. Αρκεί μία δοκιμή αποχής ενός μηνός από τα junk τρόφιμα για να σας πείσει.

 

3. Καθιστική ζωή: Τις πρωινές ώρες εργάζεστε, τις απογευματινές οδηγείτε τρέχοντας τα παιδιά σας σε δραστηριότητες, τα βράδια, λόγω κούρασης, ο καναπές σάς τραβάει σαν μαγνήτης. Έχετε «σκουριάσει», αλλά είστε πεπεισμένες ότι δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα για να κινηθείτε. Η καθημερινότητα σας καταβάλλει. Κι όμως, αν εντάξετε την άσκηση στη καθημερινή σας ρουτίνα θα απαλλαγείτε από το αίσθημα κόπωσης, θα γεμίσετε ενέργεια και αυτοπεποίθηση και σύντομα θα μπορείτε να χαρείτε το νέο σας σώμα, το σπίτι όπου κατοικεί η ψυχή σας. Σηκωθείτε από τον καναπέ καταρχήν για έναν περίπατο, μετά για γρήγορο περπάτημα και στη συνέχεια για συνδυασμό περπατήματος με εκείνη τη μορφή άσκησης που σας έλκει: pilates, βάρη, barre a terre, χορός, τανγκό… αρκεί να ακούσετε την καρδιά σας να χτυπάει πιο δυνατά και να νιώσετε το «πιάσιμο» στους μύες σας.

 

4. (Χαζο) ξενύχτι: Η έλλειψη ύπνου είναι υπεύθυνη για την έλλειψη ενέργειας, τον εκνευρισμό, τις λιγούρες και την «ανάγκη» μας να καταναλώνουμε γλυκά. Πρόσφατες μελέτες συνδέουν την αϋπνία με νευρολογικές και όχι μόνο ασθένειες, ενώ οι άνθρωποι που ξενυχτούν και δεν αναπληρώνουν τις χαμένες ώρες ύπνου μέσα στο επόμενο εικοσιτετράωρο από το ξενύχτι τους κινδυνεύουν από ατυχήματα και κρυολογήματα. Αν έχετε την κακή συνήθεια να ξενυχτάτε χωρίς να έχετε έναν πραγματικά καλό λόγο πηγαίνετε στο κρεβάτι σας νωρίς, διαβάστε ένα βιβλίο και αφήστε τον Μορφέα να κάνει τη δουλειά του που δεν είναι άλλη από τις εργασίες επισκευής του οργανισμού μας ώστε αυτός να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τους εχθρούς της επόμενης ημέρας. Αν πάλι το ξενύχτι οφείλεται στη δυσκολία σας να κοιμηθείτε και πάσχετε από αϋπνίες συζητήστε το πρόβλημα με τον γιατρό σας και αναζητήστε όσο το δυνατόν πιο φυσικές λύσεις για να κοιμάστε σαν πουλάκι.

 

5. Ποτό: Το αλκοόλ μας κάνει κακό. Ειδικά στις γυναίκες συνδέεται με σοβαρές καταστάσεις και νοσήματα όπως ο καρκίνος του μαστού. Ακόμη, επιβαρύνει την ηπατική λειτουργία, επηρεάζει τη συμπεριφορά μας και μας προσθέτει «κενές» θερμίδες. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι τα άτομα που πίνουν συστηματικά, ακόμη κι αν πίνουν λίγο έχουν αυξημένο κίνδυνο αλκοολισμού. Αν πίνετε ένα ποτήρι παραπάνω ξανασκεφτείτε το και υποδεχτείτε το 2019 με ένα (μόνο) ποτήρι σαμπάνιας.

 

6. Γκρίνια: Αυτά που δεν σας αρέσουν στη ζωή σας, επιτέλους αλλάξτε τα. Κι εκείνα που δεν μπορείτε να αλλάξετε αποδεχτείτε τα. Αλλά σταματήστε να γκρινιάζετε. Δεν οδηγεί πουθενά και είναι μεταδοτική.

 

7. Ασυνέπεια στα ραντεβού σας: Αν αργείτε στα ραντεβού σας και είστε είκοσι ετών είναι σχεδόν χαριτωμένο. Αν είστε τριάντα είναι ενοχλητικό. Από τα σαράντα όμως και μετά είναι παθολογικό και ασυγχώρητο. Αν ο χρόνος κυλάει για εσάς διαφορετικά απ’ ό,τι στους άλλους ανθρώπους και πάντα φτάνετε αργοπορημένη ακόμη και στις επαγγελματικές συναντήσεις το –εσωτερικό- ρολόι σας θέλει «κούρδισμα». Συνειδητοποιήστε το πρόβλημά σας, βάλτε τα ρολόγια μπροστά και επιδοθείτε σε ασκήσεις συνέπειας ξεκινώντας για το ραντεβού σας νωρίτερα.

 

8. Αναβλητικότητα: Αν αναρωτιέστε γιατί να κάνετε σήμερα αυτό που μπορείτε να κάνετε αύριο είναι βέβαιο ότι κάποια στιγμή βρίσκεστε πνιγμένες στις υποχρεώσεις και τις δουλειές που έχετε από καιρό αναβάλλει. Η αναβλητικότητα είναι ολόκληρο κεφάλαιο στην ψυχοθεραπεία. Ως συμπεριφορά έχει πολλά να πει για την προσωπικότητά μας, τα βιώματά μας, αλλά και τον τρόπο που βλέπουμε τον εαυτό μας. Συνήθως, τα αναβλητικά άτομα έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και δεν πιστεύουν ότι μπορούν να καταφέρουν κάτι και προκειμένου να ματαιωθούν το αναβάλλουν, αναβάλλοντας έτσι και τη ματαίωση. Για όποιον λόγο κι αν αναβάλετε τις υποχρεώσεις σας –από την πληρωμή ενός λογαριασμού και τη δίαιτα μέχρι τη συγγραφή της μεταπτυχιακής σας εργασίας- βάλτε τελεία και ξεκινήστε τη νέα χρονιά χωρίς αναβολές. Η λέξη-κλειδί για το 2019 είναι ΤΩΡΑ!

 

9. Κουτσομπολιό στα social media: Ας μην κοροϊδευόμαστε. Το κουτσομπολιό, η αγαπημένη συνήθεια των περισσότερων ανθρώπων, είναι χάσιμο χρόνου και αξιοπρέπειας. Και επειδή δεν θέλουμε να κάνουμε ότι δεν μας αρέσει να μας κάνουν το 2019 θα ασχοληθούμε με τους άλλους αλλά με διαφορετικό και εποικοδομητικό τρόπο. Όχι παρακολουθώντας τη ζωή τους από την κλειδαρότρυπα, δηλαδή από τα κοινωνικά δίκτυα που βρίθουν από στιγμιότυπα της ζωής των άλλων.

 

10. Η επανάληψη των λαθών μας: Τα λάθη είναι ανθρώπινα και μαθαίνουμε από αυτά, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει και να επαναλαμβάνονται. Αν ο απολογισμός της κάθε χρονιάς που τελειώνει, μοιάζει με εκείνον της περασμένης αναζητήστε τι είναι αυτό που σας καθηλώνει και σας εμποδίζει να εξελιχθείτε. Γιατί εξέλιξη είναι να διδάσκεσαι από τα λάθη σου, ώστε να μην τα επαναλαμβάνεις. Το 2019 πάρτε χαρτί και μολύβι και σημειώστε τα λάθη της ημέρας, της εβδομάδας, του μήνα και ανακαλύψτε τι σας οδηγεί στο να τα επαναλαμβάνετε. Είναι ο μόνος τρόπος να τα αποφύγετε.







Tags

Social media, ασυνέπεια, γκρίνια, κακές συνήθειες, κακή διατροφή, κάπνισμα, κουτσομπολιό, νέος χρόνος, ποτό, υπόσχεση


29


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









8 λάθη που κάνουν οι γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας

8 λάθη που κάνουν οι γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας

Οι κρίσεις οργής, η ανελέητη γκρίνια και τα ψέματα σίγουρα εξαντλούν τους περισσότερους γονείς. Μήπως όμως, τα προκαλούν τελικά οι ίδιοι; Δείτε τα καθημερινά λάθη των γονέων που οδηγούν σε αυτές τις εκρηκτικές καταστάσεις και ανασυνταχθείτε.

Δεκέμβριος 22,2014

Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ: Το...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.