Είμαι Γυναίκα

Η διατροφή της γυναίκας

Η διατροφή της γυναίκας

Η διατροφή της γυναίκας είναι σημαντικό να ακολουθεί σταθερούς κανόνες και να:

 

  • Είναι ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ
  • Περιλαμβάνει όλες τις ομάδες τροφών (πρωτεΐνες, λιπαρά, υδατάνθρακες)
  • Περιλαμβάνει μικρά και συχνά γεύματα
  • Περιέχει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά
  • Περιέχει σίδηρο, ιδιαίτερα τις ημέρες της περιόδου, λόγω της απώλειας του αίματος. Ο σίδηρος υπάρχει σε ζωικά, αλλά και φυτικά τρόφιμα με διαφορετική βιολογική αξία. Παρόλα αυτά, είναι καλό να προσλαμβάνεται και από τις δύο πηγές. Σίδηρο καλής βιολογικής αξίας βρίσκουμε στο κρέας, αλλά και στα πουλερικά και τα ψάρια. Επίσης, χαμηλότερης βιολογικής αξίας, αλλά απαραίτητο για τη συνολική καθημερινή πρόσληψη, βρίσκουμε στα όσπρια, σε ορισμένα λαχανικά, στα δημητριακά και τα προϊόντα τους.
  • Περιέχει φρούτα και λαχανικά καθημερινά. Τα φρούτα είναι καλύτερο να καταναλώνονται στη μορφή τους, αλλά σε περίπτωση που δεν υπάρχει χρόνος, μπορούν να καταναλωθούν ως φρεσκοστιμμένος χυμός ή, για πρακτικούς λόγους, ως χυμός εμπορίου. Μπορεί επίσης να γίνει κάποιος συνδυασμός φρούτου και χυμού στη διάρκεια της ημέρας, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων.
  • Γαλακτοκομικά (γάλα, γιαούρτι, τυρί). Προσοχή πρέπει να δίνεται σχετικά με την λήψη των γαλακτοκομικών. Ειδικότερα μετά την ενηλικίωση, η πρόσληψη των γαλακτοκομικών είναι απαραίτητη για να διατηρείται η οστική μάζα που έχει «κατασκευαστεί» στη διάρκεια της παιδικής και της εφηβικής ηλικίας. Για να αποφευχθεί η οστεοπενία και η οστεοπόρωση, θα πρέπει και τα δύο φύλα, όχι μόνο τα κορίτσια, να καταναλώνουν σωστές ποσότητες γαλακτοκομικών από τη γέννησή τους έως και τα 18 έτη που είναι η κρίσιμη περίοδος για τη σωστή δομή των οστών. Από εκεί και πέρα, θα πρέπει άνδρες και γυναίκες να καταναλώνουν σωστές ποσότητες και όχι υπερβολικές (π.χ., 4 μερίδες γαλακτοκομικών/ημέρα) για να διατηρήσουν σωστά τα οστά που έχουν «κατασκευάσει».
  • Να προσπαθούν να μην ακολουθούν «περίεργες δίαιτες» ή «δίαιτες μόδας». Μπορεί να είναι επικίνδυνες για την υγεία τους και φυσικά για τον οργανισμό τους. Ένας ειδικός μπορεί πάντα να δώσει την καλύτερη λύση, σύμφωνα με το πρόγραμμα της καθημερινότητάς τους.
  • Να μην ξεχνούν πως δεν υπάρχουν «καλά» και «κακά» τρόφιμα, αλλά «καλές» και «κακές» συνήθειες, οι οποίες μπορούν να διορθωθούν. Σε μια ισορροπημένη διατροφή, δεν απαγορεύονται το ψωμί, τα μακαρόνια, το ρύζι, οι πατάτες αλλά και τίποτα που μπορεί να «παχαίνει». Όλα τα τρόφιμα που θεωρούνται ότι πρέπει να αποφεύγονται, μπορούν να εντάσσονται στο διαιτολόγιο στη σωστή ποσότητα και συχνότητα. Μπορεί για παράδειγμα να καταναλωθεί ψωμί ολικής άλεσης αντί για απλό ψωμί κ.λπ.
  • Γλυκά: επειδή οι γυναίκες συνήθως αναφέρουν ότι λίγο πριν την περίοδο, αλλά και στη διάρκειά της, έχουν έντονη επιθυμία για γλυκό, μπορούμε ίσως να δώσουμε μερικές ενδεικτικές λύσεις. Φρούτα ψημένα στο φούρνο ή λίγο μέλι με μια φρυγανιά ή μπισκότο ή ένα μικρό κομμάτι σοκολάτας ή μια φρουτοσαλάτα με λίγο μέλι και γιαούρτι, μπορούν να «κόψουν» την επιθυμία για γλυκό και σίγουρα να δώσουν λιγότερες θερμίδες από μια μεγάλη πάστα σοκολάτας σε καθημερινή βάση!
  • Άσκηση: οι γυναίκες συχνά ξεχνούν την άσκηση και αυτό γίνεται γιατί είναι επιφορτισμένες με καριέρα, δουλειά, παιδιά, σπίτι. Θα πρέπει να οργανώσουν το πρόγραμμά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να εισάγουν 2 φορές τουλάχιστον την εβδομάδα άσκηση ή γενικότερα φυσική δραστηριότητα. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει περπάτημα, ή κάποια οργανωμένα αθλήματα, ή χορό. Ακόμη και αν οι γυναίκες είναι μαμάδες βρεφών, μια ώρα περπάτημα με ταυτόχρονη βόλτα για το μωρό με το καρότσι ωφελεί και τους δύο: τη μητέρα να ασκηθεί και το μωρό να δει γύρω του νέες εικόνες, αλλά και να ηρεμήσει.
  • Να πίνει νερό, απαραίτητο για την ενυδάτωση και τη σωστή λειτουργία του σώματος. Εάν υπάρχει δυσκολία στην κατανάλωση νερού, μπορεί να εισάγει καθημερινά 1 ποτήρι παραπάνω, ώστε στο τέλος της εβδομάδας να έχει φθάσει περίπου τα μισά (περίπου 4 ποτήρια) από τα απαιτούμενα της ημέρας και την επόμενη εβδομάδα τα 6 ποτήρια καθημερινά κ.λπ.

 







Tags

βιταμινών, Γαλακτοκομικά, γαλακτοκομικών, γιαούρτι, Γλυκά, γλυκό, δημητριακά, διαιτολόγιο, διατροφή γυναίκας, δομή των οστών, ενυδάτωση, θρεπτικά συστατικά, ισορροπημένη, ιχνοστοιχείων, λαχανικά, μαγειρική, μακαρόνια, μέλι, νερό, όσπρια



3512


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









Διατροφή μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής

Διατροφή μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής

Η υιοθέτηση σωστού τρόπου διατροφής από την παιδική ηλικία έχει μακροχρόνια θετικά αποτελέσματα στην προαγωγή υγείας και στην πρόληψη των ασθενειών κατά την ενήλικη ζωή.

Ιανουάριος 14,2014

Η διατροφή της θηλάζουσας

Η διατροφή της θηλάζουσας

Είναι απαραίτητο η θηλάζουσα να τρέφεται σωστά, καθώς πρέπει να προσλαμβάνει όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά.

Ιανουάριος 03,2014

Το βιβλίο του μήνα:...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.