Είμαι Γυναίκα

Από Αύγουστο… δίαιτα

Από Αύγουστο… δίαιτα

Ο τρόπος ζωής των διακοπών είναι γεμάτος διατροφικές παγίδες. Μην πέσετε μέσα. Ακολουθώντας τις συμβουλές των ειδικών  ακόμη κι αν δεν χάσετε βάρος, τουλάχιστον δεν θα πάρετε γραμμάριο.

 

Οι άδειες έχουν εγκριθεί. Ο προορισμός, η διαμονή και το budget τακτοποιήθηκαν. Η διάθεσή μας δε θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Θα χαλαρώσουμε, θα διασκεδάσουμε και θα ξεκουραστούμε μετά από μία ακόμη απαιτητική χρονιά. Όλα είναι έτοιμα για τις καλοκαιρινές διακοπές. Όλα;

 

Για εκείνους, που ούτε θέλουν να πάρουν βάρος, ούτε θα κάνουν εύκολα μια δίαιτα-express για να χάσουν τα κιλά των διακοπών, εδώ υπάρχει ένα συννεφάκι. Όπως λέει και η λέξη, οι διακοπές είναι μια παύση των καθημερινών μας συνηθειών, προσωρινή μεν αλλά ικανή σε διάρκεια να μας προσθέσει μερικά ανεπιθύμητα κιλά, τα οποία είναι δυστυχώς το μόνο χειροπιαστό στοιχείο που θα μας έχει μείνει το φθινόπωρο, όταν η όμορφη αυγουστιάτικη εμπειρία θα έχει γίνει ανάμνηση. Αν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία, προετοιμαστείτε από τώρα για τη διατροφική στάση που θα κρατήσετε.

 

Ο μεταβολισμός δουλεύει και τον Αύγουστο

Τα καλά νέα είναι ότι ο μεταβολισμός μας δεν πάει διακοπές. Ο λόγος που παχαίνουμε στις διακοπές εξηγείται με απλή αριθμητική: αυξάνεται η θερμιδική πρόσληψη δυσανάλογα με την ενεργειακή δαπάνη. Αδρά, για κάθε 8.000 θερμίδες περίσσευμα, παίρνουμε περίπου ένα κιλό. Η κίνηση και δραστηριότητα δε μεταβάλλονται πολύ, ίσως και να αυξάνονται σε όσους κάνουν καθιστική ζωή το χειμώνα. Ακόμη και ο ύπνος που τον χορταίνουμε στις διακοπές, επιδρά θετικά στο βάρος μας. Όμως ένα υπερ-γεύμα καλοκαιρινής ταβέρνας μας δίνει εύκολα 1.500 θερμίδες και ένα περιποιημένο κοκτέιλ σίγουρα πάνω από 200. Εστιάζουμε λοιπόν στο φαγητό και προτείνουμε λογικούς στόχους και εύκολους κανόνες :

  • Κρατήστε απέναντι στο φαγητό μια λιγότερο «χαλαρή» στάση από αυτή που έχετε γενικότερα στις διακοπές. Η νοοτροπία «δεν είναι κάθε μέρα διακοπές», οδηγεί σε παροξυσμούς γευμάτων και υπερφόρτωση με θερμίδες, ενώ δεν πεινάμε και δε χρειαζόμαστε ενέργεια.
  • Μην παρασύρεστε από την ποικιλία επιλογών. Ο πλούσιος μπουφές του ξενοδοχείου είναι εκεί, για να ικανοποιήσει όλα τα γούστα και όχι για να φάτε εσείς απ’ όλα σε ένα μόνο γεύμα. Υπολογίστε ό,τι τρώτε να πιάνει συνολικά το χώρο που θα έπιανε το αντίστοιχο γεύμα σας σε συνθήκες καθημερινότητας.
  • Εξασκηθείτε στο να ελέγχετε διακριτικά τις θερμίδες σας. Η εγκράτεια στο φαγητό έχει αντικοινωνικό χαρακτήρα και στις διακοπές θέλουμε να συμμετέχουμε στην παρέα και όχι να είμαστε η φωνή της απαγόρευσης. Αφήστε την παρέα να παραγγείλει ό,τι θέλει, αλλά εσείς φάτε ένα πιάτο φαγητό συνολικά. Όχι μόνο θα γλιτώσετε από προκλήσεις τύπου «έλα τώρα, διακοπές είμαστε!», αλλά μπορεί να αποτελέσετε πηγή έμπνευσης στην παρέα για μια πιο ισορροπημένη διατροφή.
  • Κεφάλαιο Αλκοόλ: Πολλές θερμίδες! Ένα ποτό με πολλούς αλκοολικούς βαθμούς μπορεί να είναι από θερμιδική άποψη μέχρι και το ένα τρίτο ενός κύριου γεύματος. Αν θέλετε να πιείτε ένα ουζάκι ή μια μπυρίτσα στην παραλία με το μπάνιο, μην τα συνοδεύσετε με βουνά τηγανητών μεζέδων. Πιείτε το ποτό, φάτε ένα σνακ και υπολογίστε τα στα γεύματα της ημέρας. Αν το βράδυ πιείτε δυο ποτά στο μπαράκι, έχετε προσλάβει τις θερμίδες του βραδινού γεύματος, οπότε φάτε ένα σνακ και παραλείψτε το βραδινό σας γεύμα. Μια πιο «φιλική» επιλογή, είναι το κρασί, αλλά και πάλι θα πρέπει να υπολογιστεί ότι ένα ποτηράκι έχει περίπου εκατό θερμίδες.
  • Κάντε μια πιο έξυπνη διαχείριση της ποσότητας του φαγητού και μην παραγγέλνετε υπερβολικά. Τα μικρά παιδιά είναι υπερκαταναλωτικά, οπότε μην παρασύρεστε από το τετράχρονο παιδάκι σας που ζητάει μερίδα εστιατορίου. Προβλέψτε ότι δεν θα τη φάει και είναι πολύ πιθανό να την αποτελειώσετε εσείς. Αν πρόκειται να υπάρχει ένα μεγάλο γεύμα μέσα στην ημέρα, συμπεριφερθείτε σπαρτιάτικα στα υπόλοιπα γεύματα. Έτσι θα μπορέσετε να κρατήσετε την ισορροπία της ημέρας.
  • Για τους πιο… ψαγμένους, οι διακοπές μπορούν να είναι αφετηρία ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής. Αν η εργασιακή καθημερινότητα σας εμποδίζει από το να ξεκινήσετε μια δίαιτα ενώ το θέλετε, ξεκινήστε τη στην καρδιά του Αυγούστου, εφόσον βέβαια ο κοινωνικός σας περίγυρος μπορεί να σας υποστηρίξει σε αυτή την απόφαση.
  • Τέλος, παρκάρετε το αυτοκίνητο και περπατήστε, κάντε ποδήλατο, κολυμπήστε. Εάν γυμνάζεστε τακτικά, εντάξτε τις συνήθειές σας και στις διακοπές σας.

 

Αποβάλλετε λοιπόν το άγχος και προστατέψτε την ποιότητα των διακοπών σας. Τελικά, δείτε το σαν στοίχημα με τον εαυτό σας και τον Σεπτέμβρη αναλογιστείτε αν περάσατε καλύτερα με λιγότερο βαρύ στομάχι. Του χρόνου θα είναι πιο εύκολο ! 

 

Καλές διακοπές!

 

Από τη Μαρία Χριστοπούλου, MD Παθολόγο –MSc Κλινική Διατροφή







Tags

δίαιτα, διακοπές, διατροφή


168


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









Διατροφή μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής

Διατροφή μετά τον πρώτο χρόνο της ζωής

Η υιοθέτηση σωστού τρόπου διατροφής από την παιδική ηλικία έχει μακροχρόνια θετικά αποτελέσματα στην προαγωγή υγείας και στην πρόληψη των ασθενειών κατά την ενήλικη ζωή.

Ιανουάριος 14,2014

Η διατροφή της θηλάζουσας

Η διατροφή της θηλάζουσας

Είναι απαραίτητο η θηλάζουσα να τρέφεται σωστά, καθώς πρέπει να προσλαμβάνει όλα τα αναγκαία θρεπτικά συστατικά.

Ιανουάριος 03,2014

«Π100 - ΠΛΑΝΗΤΗΣ ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ»: Δεν...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.