Είμαι Γυναίκα

10 οφέλη της γιόγκα

10 οφέλη της γιόγκα

Μήπως ψάχνετε έναν καλό λόγο να ξεκινήσετε μαθήματα γιόγκα; Εμείς, σας δίνουμε δέκα!

 

Βελτιώνει τη στάση του σώματος

 

Η καθιστική ζωή, το επιπλέον βάρος και το αδύναμο μυϊκό σύστημα ευθύνονται συχνά για την κακή στάση του σώματος που δεν μας στερεί μόνο τη δυνατότητα να δείχνουμε πιο ψηλές και πιο λεπτές, αλλά και προκαλεί προβλήματα στα πόδια, τη μέση και τον αυχένα. Με τη γιόγκα δυναμώνετε τους μυς σας και μαθαίνετε να στέκεστε σωστά, κρατώντας χαμηλά και πίσω τους ώμους, ίσια το κεφάλι και μέσα την κοιλιά, επιβαρύνοντας έτσι λιγότερο τις αρθρώσεις και τη σπονδυλική στήλη.

 

Συμβάλει στην υγεία των οστών

 

Ένας από τους καλύτερους τρόπους να προλάβει κάποιος την οστεοπόρωση είναι να κάνει ασκήσεις με βάρη. Τα ίδια οφέλη έχει όμως και η γιόγκα., καθώς σε πολλές από τις asanas, απαιτείται να σηκώνουμε το βάρος του σώματός μας. Έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια έδειξε ότι η γιόγκα ενισχύει τους σπονδύλους και επειδή δρα ενάντια στην ορμόνη του στρες, την κορτιζόλη η οποία εμποδίζει την απορρόφηση του ασβεστίου.

 

Ενισχύει το ανοσοποιητικό

 

Η σύσφιγξη των μυών και η εσωτερική κίνηση των οργάνων που προκαλούνται σε ένα μάθημα γιόγκα διευκολύνει την κινητικότητα της λέμφου, του μεσοκυτταρικού υγρού που περιέχει πολλά κύτταρα που καταπολεμούν τις λοιμώξεις, καταστρέφουν τα καρκινικά κύτταρα και απομακρύνουν τις τοξίνες από τον οργανισμό.

 

Προσφέρει καλύτερη ισορροπία

 

Για τις στάσεις της γιόγκα απαιτείται συντονισμός και συνεργασία πολλών διαφορετικών μυϊκών ομάδων, κάτι που σταδιακά «χτίζει» καλύτερη ισορροπία στο σώμα. Έτσι, μειώνονται οι πιθανότητες τραυματισμών και ατυχημάτων, ενώ προάγεται η συνολική υγεία.

 

Προσφέρει αίσθημα ευεξίας

 

Η τακτική ενασχόληση με τη γιόγκα έχει φανεί από έρευνες ότι αποτρέπει την κατάθλιψη και αυξάνει σημαντικά τα επίπεδα της σεροτονίνης (της ορμόνης της ευτυχίας) και μειώνει τα επίπεδα της κορτιζόλης (της ορμόνης του άγχους). Μάλιστα, φαίνεται πως όσο πιο πολλά χρόνια ασχολείται κανείς τόσο μεγαλύτερα είναι τα οφέλη στην ψυχική του υγεία.

 

Μειώνει τα επίπεδα του σακχάρου

 

Κάνοντας γιόγκα μειώνονται τα επίπεδα του σακχάρου, αλλά και της κακής (LDL) χοληστερίνης. Σε ασθενείς με διαβήτη, έχει διαπιστωθεί ότι η γιόγκα δρα θετικά με πολλούς τρόπους: μειώνει τη κορτιζόλη και την αδρεναλίνη, συμβάλει στην απώλεια βάρους και βελτιώνει την ανταπόκριση του οργανισμού στην ινσουλίνη.

 

Βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου

 

Έρευνες έχουν δείξει ότι η γιόγκα είναι ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος να εξασφαλίσετε «όνειρα γλυκά». Υπάρχουν κάποιες asanas που διευκολύνουν την κυκλοφορία του αίματος, χαλαρώνουν το σώμα και κυρίως το μυαλό, προετοιμάζοντάς σας για ποιοτικό ύπνο!

 

Ενδυναμώνει τη μνήμη

 

Τα οφέλη της γιόγκα δεν αφορούν μόνο το σώμα, αλλά και το μυαλό! Έχει παρατηρηθεί ότι όσοι κάνουν συστηματικά γιόγκα έχουν πιο οργανωμένη σκέψη και μπορούν να ανακαλέσουν πιο εύκολα στοιχεία από τη μνήμη τους.

 

Εξασφαλίζει καλύτερη αναπνοή

 

Στη γιόγκα μαθαίνει κανείς να παίρνει πιο αργές και βαθιές εισπνοές, κάτι που βελτιώνει τη λειτουργία των πνευμόνων και αυξάνει την ποσότητα του οξυγόνου που είναι διαθέσιμο στο σώμα. Έτσι, επωφελούνται όλες οι λειτουργίες του οργανισμού. Μάλιστα, καθώς η λειτουργία του αναπνευστικού διευκολύνεται, πολλοί παρατηρούν βελτίωση σε χρόνια προβλήματα, όπως άσθμα.

 

Προσφέρει αίσθημα χαλάρωσης

 

Καθώς μαθαίνει να επικεντρώνει την προσοχή του στην αναπνοή του κατά τη διάρκεια της άσκησης, αυτός που κάνει γιόγκα διδάσκεται επίσης τον τρόπο να εστιάζει στο εδώ και το τώρα, αφήνοντας στην άκρη προβλήματα του παρελθόντος ή αγωνίες για το μέλλον. Έτσι, καταφέρνει να απαλλαγεί από το στρες της καθημερινότητας και, έστω για λίγη ώρα, να νιώσει χαλαρός και ήρεμος.







Tags

αναπνοή, άσκηση, γιόγκα, υγεία


34


Εαν θέλετε να σχολιάσετε παρακαλούμε συνδεθείτε για να έχετε πρόσβαση στα σχόλια αυτού του άρθρου.









Το υγιεινό 24ωρο μιας μαμάς!

Το υγιεινό 24ωρο μιας μαμάς!

Αισθάνεστε εξαντλημένες; Χωρίς ενέργεια ή διάθεση; Σας κουράζει σωματικά και ψυχολογικά η καθημερινότητα και οι εξαντλητικοί ρυθμοί της; Σας προτείνω κάποιες συνήθειες που άρχισα να υιοθετώ και είδα τη μέρα μου με άλλα μάτια.

Ιούνιος 09,2016

Λοιμώξεις, οι πιο συχνές αρρώστιες

Λοιμώξεις, οι πιο συχνές αρρώστιες

Οι πιο συχνές αρρώστιες στην ηλικία αυτή είναι λοιμώξεις του αναπνευστικού (συνάχι, βρογχιολίτιδα, λαρυγγίτιδα), του πεπτικού (διάρροια, έμετοι) και ωτίτιδα.

Ιανουάριος 15,2014

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ένα...

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 

 Όλες οι πληροφορίες και τα άρθρα που θα διαβάσετε εδώ, είναι γραμμένα με αγάπη και φροντίδα,

αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την εξειδικευμένη γνώση και τις συμβουλές του γιατρού σας.